fbpx

UPDATE Poziția Wizz Air. Protest pe Aeroportul din Cluj. Zeci de pasageri au aflat abia la îmbarcare că li se cere test Covid

Vezi lista completă a centrelor de vaccinare din județul Cluj
5 ianuarie 2021
A început campania de vaccinare anti-Covid19 și în Turda.
5 ianuarie 2021

UPDATE Poziția Wizz Air. Protest pe Aeroportul din Cluj. Zeci de pasageri au aflat abia la îmbarcare că li se cere test Covid

Zeci de pasageri care şi-au luat din timp bilete ca să plece în Italia la Roma şi Bergamo au protestat astăzi pe Aeroportul din Cluj. Din cei 200 de pasageri, 50 nu aveau dovada unui test COVID. Aceştia au aflat abia la îmbarcare că nu au voie să zboare.

Nemulţumiţi oamenii au făcut scandal, iar compania Wizz Air şi-a schimbat pe loc politica. David Ciceo, directorul aeroportului, spune că cel mai probabil oamenii şi-au luat de mai demult biletele şi nu au ştiut de această regulă. 

DAVID CICEO, director Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj: „Pasageri care au ajuns pentru cele două zboruri Roma şi Bergamo, în total aproape 200 de pasageri pe cele zboruri, compania Wizz nu a dorit să accepte la îmbarcare decât pe cei care au test.”

„Aproximativ 50 de pasageri nu aveau test, dar în urma discuţiilor cu compania aeriană au fost acceptaţi şi cei fără test. Este posibil ca cei 50 care nu ştiau să îşi fi cumpărat bilet cu foarte mult timp înainte.”

Regula testului este valabilă şi dacă pleci în Marea Britanie sau Irlanda. Ai nevoie de un test COVID negativ, efectuat cu cel mult 48 de ore de la intrarea în ţară, altfel rişti să nu poţi zbura. Acest lucru este valabil şi dacă vii din cele două ţări în România. Dacă nu faci dovada unui test negativ de COVID, vei fi obligat să stai în carantină 14 zile.

„Wizz Air confirmă că pasagerii cu rezervări pentru zborurile de la Cluj-Napoca la Roma Ciampino și Milano Bergamo din 4 ianuarie 2021 au fost informați prin e-mail despre restricțiile de călătorie și cerințele de intrare în Italia, cu 5 zile înainte de zbor.

Wizz Air le reamintește pasagerilor să furnizeze detalii de contact corecte la rezervarea zborurilor și să rezerve direct prin intermediul site-ului nostru web sau al aplicației mobile. Pasagerii care și-au făcut rezervările prin intermediul agențiilor de turism – inclusiv platforme de călătorie online – ar trebui să ia legătura cu compania de la care și-au achiziționat biletele, deoarece aceste companii sunt proprietarii de rezervări, iar informațiile de zbor se direcționează către datele lor de contact, deci este datoria lor să transmită toate informațiile primite tuturor pasagerilor din rezervare.

Wizz Air reamintește, de asemenea, că este responsabilitatea pasagerilor să verifice restricțiile de călătorie relevante cu autoritățile locale responsabile pentru a se asigura că sunt eligibili să intre într-o țară înainte de a cumpăra un bilet și că rezervările se fac cu riscul ca regulile de imigrare să se schimbe între data cumpărării biletului și data călătoriei.”