fbpx

Guvernul prelungește încă 6 luni contractele celor 2000 de angajați temporar în spitalele din București. La Ambulanța Cluj au plecat…

PRO România și ALDE au fuzionat. Noua formațiune politică se va numi Pro România Social Liberală
8 octombrie 2020
Românii nu vor mai putea intra doar cu buletinul în Marea Britanie! De anul viitor se cere pașaport
9 octombrie 2020

Guvernul prelungește încă 6 luni contractele celor 2000 de angajați temporar în spitalele din București. La Ambulanța Cluj au plecat…

La propunerea Ministerului Sănătății, Guvernul României a aprobat Hotărârea de Guvern pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii.

Conform actului normativ, se prelungește încă șase luni măsura de suplimentare a numărului de 2.000 posturi pentru personal contractual necesar în cadrul direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București și serviciilor de ambulanţă și Serviciul de ambulanță București-Ilfov.

Măsura este necesară având în vedere evoluţia situaţiei epidemiologice determinată de creșterea semnificativă a numărului de cazuri de infectare cu noul coronavirus pe teritoriul României, care duce și la suplimentarea atribuțiilor personalului medical din cadrul direcțiilor de sănătate publică și serviciilor de ambulanță în această perioadă.

Astfel, începând cu data de 12 octombrie 2020, pe o perioadă de 6 luni, numărul maxim de posturi din directiile de sănătate publică și serviciile de ambulanță se suplimentează cu 2.000 de posturi, din care:

1) 1000 de posturi pentru direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;

2) 1000 de posturi pentru serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti – Ilfov.

În județul Cluj, Serviciul de Ambulanță își desfăsoară activitatea de marți, 6 octombrie, cu 33 de angajați în minus, pentru că luni le-au expirat contractele de muncă, deși se punea problema ca acestea să fie prelungite până în luna aprilie a anului următor.

Situația se complică din două motive, numărul cazurilor de infectare cu virusul SARS-COV-2 este în continuă creștere, iar numărul angajaților din sistemul sanitar se pare că nu este deloc stabil. Conform unor informații furnizate de Rareș Sabin Ghilea, angajat al Serviciului de Ambulanță Cluj și totodată președinte al sindicatului Ambulanța Cluj, cu ajutorul celor 33 de persoane angajate pe perioada stării de urgență și până în data de 5 octombrie, nivelul de funcționare al serviciului a crescut considerabil, dar acum se află din nou în imposibilitatea de a ajunge în timp util la un caz.

Noi, împreună cu managerul nostru am informat Prefectul, care a discutat mai departe cu domnul Ministru Tătaru și ni s-a promis că în două zile se rezolvă. Nu pot să verific această informație dar ni s-a transmis că s-a primit aviz negativ de la Ministerul de Finanțe. Noi, împreună cu DSP-ul am pus la punct un sistem în cadrul prefecturii care începea să funcționeze. Deci, eu ca asistent vedeam că pacientul are dureri în gât, o răceală și împreună cu el hotăram, bineînțeles să ne sune din nou să i se facă recoltarea acasă de Serviciul de Ambulanță pentru a nu bloca Clinica de Boli Infecțioase sau Unitățile de Primiri Urgențe, Spitalul Municipal sau Spitalul Militar spre exemplu. Acest sistem a început să funcționeze, dar nu știu ce să mai spun acum, ce o să se întâmple, a declarat Rareș Sabin Ghilea, președinte al sindicatului Ambulanței Cluj.