fbpx

Cluj-Napoca și Oradea – orașele în care se deschid noi Școli Româno-Finlandeze ERI

Vezi cum a fost păcălită o clujeancă. I-au spus că a câștigat 4.000 de euro
12 februarie 2021
Dyomedica CND – calea către succesul în domeniul medical
12 februarie 2021

Cluj-Napoca și Oradea – orașele în care se deschid noi Școli Româno-Finlandeze ERI

La cinci ani de când profesorii și experții în educație, Elena Lotrean și Radu Szekely, au lansat Școala Româno-Finlandeză la Sibiu, proiectul educațional de succes este extins în alte două orașe din țară, respectiv în Cluj-Napoca și în Oradea.

Astfel, părinții din cele două orașe își pot înscrie copiii la Școlile Primare ERI Oradea și Cluj-Napoca. Înscrierile continuă și la unitățile din Sibiu, atât în învățământul preșcolar, cât și în cel primar (clasele 0 – IV) și gimnazial (clasele V-VI).

Sub îndrumarea specialiștilor din Finlanda, în această perioadă, Școala ERI parcurge pașii necesari pentru a deveni prima școală din lume, în afara granițelor finlandeze, certificată de Agentia Națională pentru Educație din Finlanda.

Conform clasamentelor internaționale de profil, sistemul finlandez de educație este printre cele mai performante din lume, lucru dovedit și în România, la Sibiu, unde este aplicat într-un mod creativ Curriculumul național. Adaptarea inovativă și eficientă la realitățile românești a modelului finlandez de predare transversală, bazată pe principiile constructiviste, este confirmată și de către Ari Pokka, expertul finlandez în educație, care a declarat, în urma vizitei sale la școala din Sibiu: „La Școala Româno-Finlandeză ERI, programa este unică, deoarece întrunește cele mai bune practici ale Curriculumului românesc și ale Curriculumului finlandez.”

Elena Lotrean, cofondator Școala Româno-Finlandeză Sibiu și Consol Onorific al Finlandei în Sibiu, afirmă: „În cinci ani, am crescut la nivel de școală și de comunitate, de la 17 copii la peste 200 de elevi și familii, astfel încât a sosit momentul să scriem un nou capitol în povestea noastră. Începând cu anul școlar 2021 – 2022, ne extindem și în alte orașe din țară experiența de învățare orientată spre viitor, pentru ceva ce încă nu putem să ne imaginăm. Dar ceea ce putem, totuși, să imaginăm, este procesul, baza, pe care poate construi fiecare copil, pentru a-și crea o viață cu sens, în care educația se continuă și dincolo de băncile școlii, având un impact major în societate”.

Menționăm că, în Școlile Româno-Finlandeze ERI, programul educațional de bază cu predare în limba română respectă planul-cadru și programele școlare adoptate de Ministerul Educației Naționale.

Clasele sunt formate din maximum 18 elevi, ceea ce le permite educatorilor și profesorilor să asigure contexte de învățare de cea mai bună calitate, adaptate nevoilor și potențialului fiecărui elev. În acest scop, educatorii și profesorii ERI parcurg programe de specializare în cadrul centrului de formare continuă, Finnish Teacher Training Centre, înființat ca o extensie firească a activității Școlii Româno-Finlandeze din Sibiu. Mai mult, pe parcursul ultimelor luni, profesorii au participat la diferite cursuri menite să susțină continuitatea calității experienței de învățare, chiar și în actualul context pandemic.

——————————————————————————————————————————-

Școala Româno-Finlandeză din Sibiu a fost înființată de către Fundația Didactica și funcționează în baza autorizației ARACIP, începând cu anul 2016. De la înființare, școala și-a construit o reputație pozitivă, atât în comunitatea locală, cât și la nivel național și internațional. Parteneriatele dezvoltate, cu actori reprezentativi din domeniul educațional din Finlanda și România, consolidează legăturile dintre învățământ, cercetare și inovație, aducând valoare adăugată în creșterea capacității instituționale și a formării cadrelor didactice.

Din iulie 2020, Fundația Didactica a intrat într-un parteneriat de dezvoltare cu grupul educațional elvețian winsedswiss (World Institute of Service Education). Holdingul de instituții integrate pe verticală, cu filiale în România, Elveția și Serbia, are ca obiectiv principal crearea și furnizarea de programe educaționale pentru fiecare perioadă din viață, de la grădiniță la universitate și mai departe, de-a lungul carierei profesionale.