Ashoka aduce la Cluj semifinala celei mai mari competitii europene de inovare sociala, editia 2018

BĂRBAȚI IDENTIFICAŢI ŞI REŢINUŢI PENTRU TÂLHĂRIE
16 iulie 2018
Preşedintele Klaus Iohannis a semnat luni o noua lege! „Este interzis orice comportament de hărţuire sexuală sau hărţuire psihologică definite conform prezentei legi, atât în public, cât şi în privat”
16 iulie 2018

Ashoka aduce la Cluj semifinala celei mai mari competitii europene de inovare sociala, editia 2018

60 de tineri europeni își vor prezenta pentru șaselea an la rând cele mai bune idei de
dezvoltare socială, în cadrul Competiției Europene de Inovare Socială (EUSIC).

Dintr-un total de 700 de idei participante din 20 de țări europene, au fost alese cele 30
semifinaliste. Din România au fost alese trei idei semifinaliste, țara noastră fiind a doua cea
mai bine reprezentată după Spania (4 idei semifinaliste).

Ideile care promit să transforme provocările locale în oportunități economice pentru tineri vor
primi 3 premii cu o valoare totală de 150.000 de euro.
București, 12 iulie 2018. Între 16 și 18 iulie va avea loc la Cluj Academia de Mentorat a
competiției, în care câte 2 reprezentanți ai fiecărei idei semifinaliste în Competiția Europeană de
Inovare Socială vor beneficia de un program de accelerare a propriilor idei de inovații sociale.
Competiția este organizată de Comisia Europeană, cu sprijinul Ashoka și al altor parteneri din
societatea civilă.

Cele 30 de idei semifinaliste au fost alese dintr-un total de peste 700 de idei participante, înscrise de
20 de țări europene. În acest an, tema competiției este RE:THINK LOCAL, iar pentru a fi selectați,
inovatorii au trebuit să își planifice proiectul într-o regiune restrânsă și să răspundă unor condiții,
provocări și oportunități locale specifice.
„Noi credem că antreprenorii sociali, persoanele care luptă să rezolve probleme sociale prin idei
inovatoare, ar putea fi rețeta pentru un viitor mai bun. Suntem mândri de tinerii din țara noastră,
care ne-au demonstrat că știu să gândească strategic și creativ pentru dezvoltarea comunității lor.

 

Din peste 700 de echipe înscrise în aprilie au fost alese numai 30, iar 3 dintre ele sunt din România.
EUSIC le va ajuta atât pe ele, cât și pe celelalte 27 de echipe semifinaliste din Europa să pună la
punct un model de afaceri prin care să își transforme visul în realitate. Ne bucurăm că am convins
oficialii europeni să aleagă Clujul ca loc de desfășurare a Academiei de Mentorat de anul acesta. Cei
60 de inovatori vor lucra cot la cot cu zeci de experți în antreprenoriat social pentru a-și aduce ideile
la următorul nivel”, Corina Murafa, Director Executiv Ashoka România.
Care sunt cele trei idei semifinaliste din România?

1. Career Bus este un autobuz cu un spațiu interactiv în care tinerii pot fi învățați o serie de
aptitudini de carieră. Va merge în zonele rurale și în orașele mai mici, unde tinerii nu au
speranțe mari pentru viitorul lor și nu știu prea multe despre locurile de muncă disponibile.
Inițiatorii vor să decoreze în mod atractiv interiorul autobuzelor, kiturile de carieră, să
pregătească formatori și să meargă departe de marile orașe. Vor scoate participanții din zona
lor de confort, din școală, și le vor arăta o realitate diferită, cum ar putea arăta viitoarele locuri
de muncă. Tinerii vor fi astfel încurajați să se străduiască mai mult, chiar dacă provin dintr-o
comunitate mică.

2. House of Nature va fi o afacere socială care oferă experiențe turistice durabile în
Transilvania, în timp ce reinvestește profitul, abilitățile și pasiunea pentru a le oferi
localnicilor, în special celor tineri, perspective mai bune pentru viitor. Ideea constă în
utilizarea resurselor locale, naturale și umane printr-o pensiune ecologică și durabilă care le

va oferi turiștilor o conexiune profund umană cu ritmurile satului și va crea oportunități
economice, educaționale și sociale pentru localnici. Principiile de bază ale proiectului: este
Bun pentru Comunitate – activează resursele existente, dar latente, pentru a depăși provocări
precum lipsa locurilor de muncă locale și a oportunităților pentru tineret sau lipsa de
solidaritate; este Bun pentru Afaceri – o experiență unică a turismului rural cu scop social
într-unul din ultimele peisaje europene naturale nealterate; este Bun pentru Natură – aruncă o
privire asupra viitorului standard al ospitalității, fiind o casă cu o amprentă redusă asupra
mediului, o clădire ecologică, bazată pe energia proprie pentru necesitățile casnice.

3. Rural Revitalization va aduna câmpurile necultivate ale fermierilor care nu mai pot sau nu
mai doresc să lucreze pământul, într-un sistem de leasing. Terenurile vor fi distribuite tinerilor
care intenționează să înceapă o întreprindere agricolă la scară mică, dar nu dispun de resurse
pentru a face acest lucru. În plus, programul va ajuta clienții să acceseze fonduri UE pentru a-
și înființa sau extinde întreprinderea. Acesta ar oferi, de asemenea, anumite servicii care ar
susține antreprenorii, cum ar fi contabilitatea, împrumuturile, cursurile de formare sau alte
materiale pentru dezvoltarea fermierilor.
„Cu Career Bus ne propunem să batem țară în lung și în lat, să mergem pe ulițe din sat, să explorăm
orașe mici și să sfidăm timpul cutreierând viitorul profesional al tinerilor, în căutarea acelui job de
viitor care să fie sinonim cu pasiunea. Plecăm la drum înarmați cu tehnologie și învățăm prin joc
despre opțiuni de meserii accesibile în fiecare comunitate. În călătoria noastră ținem seama de
realitățile locale ale fiecărei comunități și aducem schimbarea în educație, inovația și tehnologia și în
rural. În Career Bus fiecare participant este și pilot, are în mână volanul și poate alege direcția
potrivită pentru dezvoltarea în cariera/ meseria sa.” – Dragoș Beldugan, inițiator Career Bus
(semifinalist al European Social Innovation Competition 2018)

 

Despre Ashoka România

Ashoka este cea mai mare organizație globală de promovare și susținere a antreprenoriatului social și
inovației sociale, clasată de NGO Advisor în primele 5 ONG-uri din lume. Ashoka este prezentă începând din
2017 și în România, unde își propune să contribuie la crearea unei societăți în care fiecare cetățean este un agent
al schimbării, capabil să ia acțiune în mod creativ pentru a rezolva probleme sociale. Partenerii de lansare ai
Ashoka România sunt Fundația Româno-Americană și Enel România.

BeTheme WordPress Theme